Podobnie jak przed rokiem, dwa salony Grupy PGD uzyskały maksymalne oceny w Wielkim Teście Salonów Auto Świata i tym samym zdobyły tytuły „Wzorowy Salon”. W tegorocznej edycji najlepszymi okazały się salony Suzuki Japan Motors z Bielska-Białej i Mitsubishi Japan Motors z Sosnowca. O szczególnym sukcesie należy mówić w przypadku bielskiego salonu Suzuki, ponieważ najwyższą notę otrzymał on drugi raz z rzędu, co jest w historii Testu ewenementem. Kolejne dwa należące do Grupy PGD salony – Seat Euromotor Kraków oraz Nissan Japan Motors Chorzów – z wynikami 95,5%, zostały uznane za bardzo dobre.
Zorganizowany po raz szesnasty Wielki Test Salonów tygodnik Auto Świat przeprowadził przy współpracy z firmą badawczą Kantar TNS Automotive. W teście ocenianych jest siedem elementów, takich jak: organizacja salonu, przyjęcie klienta, rozmowa doradcza, prezentacja auta, przygotowanie oferty, zakończenie i podsumowanie oraz jazda testowa. Żeby salon został uznany za wzorowy, nie może być mowy o najmniejszym uchybieniu, ponieważ łączna ocena musi być równa 100%, zatem w każdym z elementów należy otrzymać notę idealną.
Najwyższe oceny uzyskane przez salony są potwierdzeniem skutecznej realizacji filozofii działań zorientowanych na potrzeby klientów i najwyższą jakość obsługi. Nagrody i wyróżnienia stają się jednocześnie zobowiązaniem wobec klientów na kolejne lata. Powszechnie wiadomym jest, że zaufanie na rynku motoryzacyjnym zaskarbia się przez lata i we wszystkich działach, dlatego nie ulega wątpliwości, że na renomę dealerstw zapracowały także serwisy – mechaniczny i blacharski – które dbają o zdejmowanie z klientów wszelkich obciążeń związanych z eksploatacją samochodów.
Pracownicy wyróżnionych salonów są przekonani, że najwyższa jakość obsługi wynika między innymi z wzorowego współdziałania pomiędzy działami sprzedaży, ubezpieczeń, finansowania, a także serwisu i doposażenia, na które zwracana jest baczna uwaga podczas szkoleń i audytów wewnętrznych. Co do jednego twórcy sukcesu nie są zgodni - czy bardziej ich cieszy, gdy klienci przyprowadzają do salonu swoich krewnych i znajomych, czy też gdy spotykają klientów, np. na światłach, i ci radośnie ich pozdrawiają oraz pokazują podniesione w górę kciuki.