Marki Omoda oraz Jaecoo poszerzą ofertę Grupy PGD. Obie należą do czołowego chińskiego eksportera samochodów – Chery Automobile. Samochody marek Omoda oraz Jaecoo Grupa PGD będzie oferować na rynkach dolnośląskim, śląskim i wielkopolskim za pośrednictwem spółki PGD CC Motors.
Omoda i Jaecoo to kolejne dwie marki z Państwa Środka, z którymi współpracę nawiązała Grupa PGD. Przypomnijmy, że od grudnia ubiegłego roku jest przedstawicielem MG Motors. W styczniu uruchomiła drugi po warszawskim salon marki w Dąbrowie Górniczej, a teraz rozpoczęła sprzedaż samochodów MG także w Krakowie. W przypadku marek Omoda oraz Jaecoo pewnymi są lokalizacje salonów we Wrocławiu i w Poznaniu. Co do aglomeracji śląsko-zagłębiowskiej konkretna decyzja jeszcze nie zapadła, a warto zauważyć, że Grupa PGD jest na tym rynku obecna w czterech miastach.
W pierwszej kolejności do salonów w Polsce trafią modele Omoda 5 oraz Jaecoo 7. – Reakcje i komentarze, jakie widzieliśmy po pierwszych publikacjach po premierze, potwierdziły, że są to modele bardzo atrakcyjne pod względem designu i wyposażenia. Jak bardzo atrakcyjne będą cenowo, dowiemy się na przełomie sierpnia i września, kiedy moją zostać ogłoszone ceny Omody 5 i Jaecoo 7 – mówi Grzegorz Szczypior, członek zarządu spółki PGD CC Motors. – Dla klientów i dla nas ważne są jeszcze inne elementy: warunki gwarancji na samochody Omoda i Jaecoo oraz dostępność części zamiennych. Dlatego bardzo ucieszyły mnie informacje, że gwarancja na Omodę 5 wynosi 7 lat lub 150 000 km. Tak samo jak gwarancja na Jaecoo 7. W obu przypadkach miłym bonusem dla użytkowników jest bezpłatny siedmioletni pakiet assistance. Ponadto te elementy potwierdzają, że producent Omody i Jaecoo jest pewny jakości swoich samochodów. Kolejnym czynnikiem, który na pewno przyczyni się do satysfakcji użytkowników, będzie szybki dostęp do części zamiennych, co zagwarantuje centralny magazyn, który już powstaje pod Pruszkowem – komentuje Grzegorz Szczypior. Importer poinformował również, że pewna grupa części, jak na przykład wycieraczki czy akumulatory mają pochodzić od polskich dostawców.
Polska, wraz z Hiszpanią i Włochami, jest jednym z trzech pierwszych rynków europejskich, na które wchodzą marki Omoda i Jaecoo. W tych krajach powstają oficjalne spółki importerskie, a na części rynków europejskich sprzedaż będzie rozwijana w oparciu o model agencyjny. Spółką macierzystą marek Omoda i Jaecoo jest Chery Automobile, która od ponad dwudziestu lat zajmuje pierwsze miejsce wśród chińskich marek w eksporcie samochodów osobowych. W 2023 roku firma sprzedała na całym świecie 1,88 mln pojazdów. 930 tysięcy spośród nich zostało wyeksportowanych, co oznacza wzrost o 100% rok do roku i potwierdza rosnącą popularność samochodów producenta z Państwa Środka. Baza użytkowników Chery na świecie liczy obecnie ponad trzynaście milionów osób.
Podczas premierowej prezentacji Shawn Xu, wiceprezes Chery International, Dyrektor Generalny OMODA & JAECOO International akcentował nastawienie firmy na innowacje, jakość i styl. – Naszą misją jest tworzenie pojazdów, które nie tylko spełniają, ale przekraczają oczekiwania klientów, oferując połączenie zaawansowanej technologii, wyrafinowanego wzornictwa i wyjątkowych osiągów. (…) Od eleganckich linii i dynamicznych funkcji po najnowocześniejsze technologie i systemy bezpieczeństwa, każdy aspekt naszych samochodów został zaprojektowany z myślą o klientach. Wierzymy, że nasze dążenie do doskonałości trafi w wymagające gusta polskich kierowców i cieszymy się, że możemy wspólnie wyruszyć w tę podróż – powiedział Shawn Xu.
Dwie nowe marki w portfolio Grupy PGD należące do jednego koncernu mają różne filozofie. Omoda ma przyciągać osoby, które szczególnie cenią nowe technologie i futurystyczne rozwiązania. Z kolei Jaecoo ma jeszcze bardziej surowy design (więc w wielu obszarach bardziej futurystyczny) i ma zdecydowanie lepsze zdolności terenowe. Zaskoczeniem może być źródłosłów nazwy Jaecoo. Trudno uwierzyć, że powstała ona z połączenia niemieckiego słowa „Jäger” (myśliwy) z (już nie tylko) angielskim „cool”. Z kolei nazwa Omoda jest według wyjaśnień koncernu zbitką słów Oxygen i Modern.
Podróż, o której powiedział prezes Shawn Xu, Grupa PGD zacznie w Polsce od dwóch modeli. Są to Omoda 5 i Jaecoo 7, oba w wersjach spalinowych.
Omoda 5 to kompaktowym crossover, który mierzy 4,37 m długości, czyli nieco więcej niż Suzuki S-Cross i Mitsubishi ASX, a trochę mniej niż Nissan Qashqai. W wersji spalinowej auto napędza silnik benzynowy 1.6 T-GDi, który wykręca 147 KM i 275 Nm, a współpracuje z siedmiostopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów DCT. Napęd na przód, przyspieszenie do setki w 10,1 s. Marka podkreśla, że w teście Euro NCAP Omoda 5 zdobyła pełne pięć gwiazdek. W standardzie samochód ma między innymi podgrzewane i wentylowane fotele, kamerę 360 stopni oraz ładowarkę indukcyjną.
Jaecoo zadebiutuje w Polsce modelem oznaczonym cyfrą „7”. Samochód jest nieco większy od Omody 5; ma 4,5 m długości, czyli jakiś cal mniej niż Ford Kuga. Pod jego maską zobaczymy ten sam co w Omodzie silnik benzynowy 1,6 T-GDi współpracujący z dwusprzęgłowym automatem. I podzespoły też ma w lwiej części te same, jak w Omodzie 5, co zrozumiale, bo to przecież auta tego samego koncernu. W odróżnieniu od Omody, standardem w Jaecoo jest napęd na cztery koła z siedmioma trybami jazdy.
Jeszcze w tym roku gamę Jaecoo ma wzbogacić hybryda typu plug-in. Z kolei w przyszłym roku pojawią się najpierw większe modele Omody i Jaecoo, a w dalszej kolejności także mniejsze, w tym między innymi miejski SUV.
Po więcej szczegółów na temat nowych modeli w ofercie Grupy PGD zapraszamy do artykułu na temat marek Omoda i Jaecoo na www.blog.pgd.pl. Tam także znajduje się bogata galeria zdjęć Omody i Jaecoo. Kolejne informacje dotyczące rozpoczęcia działalności przez nowe salony Omody i Jaecoo Grupy PGD będziemy zamieszczać na bieżąco na stronie aktualności www.holding1.pl.