12 334 sprzedane nowe samochody w Polsce to kolejny roczny rekord największego polskiego dealera – Grupy PGD. Wzrost sprzedaży był pięciokrotnie wyższy od wzrostu całego rynku i wyniósł 17%. Według nieoficjalnych jeszcze wyliczeń, udział Grupy PGD w polskim rynku motoryzacyjnym sięgnął 3,3%. Jeśli przyjąć, że salony były otwarte przez 10 godzin dziennie w 252 dni robocze, to okaże się, że nowy samochód wyjeżdżał z dealerstw Grupy PGD średnio co 12 minut.
Na wzrost sprzedaży wpłynęło niewątpliwie otwarcie nowych dealerstw – Japan Motors w Dąbrowie Górniczej, Korea Motors w Krakowie i salonu Infiniti w Katowicach, ale nieporównanie większe znaczenie miała dla niego dynamika sprzedaży Centrum Motoryzacyjnego Toruńska w Warszawie, którego oferta została rozszerzona jeszcze w połowie 2009 roku o trzy nowe marki. Wzrost sprzedaży Hyundai’a (łącznie z nowym salonem w Krakowie) wyniósł 456%, Seata – 446%, a Mitsubishi – 121%.
Wojciech Kordalewski, Prezes Zarządu Polskiej Grupy Dealerów, upatruje przyczyn sukcesu w nakierowaniu uwagi wszystkich pracowników na zmieniające się potrzeby klientów. Zarówno utrzymanie dotychczasowych, jak i dopływ nowych klientów oznacza, że potrafimy w najlepszy sposób odpowiadać na ich oczekiwania. Natomiast fakt, że największe wzrosty osiągnęliśmy w salonach Hyundai’a, Seata i Mitsubishi dowodzi, że bardzo szybko uczymy się nowych marek – mówi Wojciech Kordalewski.
Zanotowany w 2010 roku wzrost sprzedaży Infiniti o 87%, osiągnięcie czwartego miejsca w Europie i najwyższej sprzedaży z jednego salonu to wyraźne oznaki, że Grupa PGD sprawdza się także w roli importera.
Zanotowany w 2010 roku wzrost sprzedaży Infiniti o 87%, osiągnięcie czwartego miejsca w Europie i najwyższej sprzedaży z jednego salonu to wyraźne oznaki, że Grupa PGD sprawdza się także w roli importera.
Najbardziej wolumenowymi markami w Grupie PGD pozostają te, z którymi związana jest ona najdłużej, czyli Ford, Nissan i Suzuki. Co siódmy sprzedany w Polsce Ford, co piąty Nissan i Suzuki wyjeżdżają właśnie z salonów Grupy. Dynamicznie rośnie udział w sprzedaży Mitsubishi – już co dziesiąty samochód z trzema diamentami jest kupowany w salonach Japan Motors.