150 samochodów Fiat Fiorino z instalacją LPG kupiła do tej pory w PGD Flota firma Relacom. Kontrakt jest elementem wymiany floty Relacomu na samochody napędzane gazem.
Samochody dostarczane przez PGD Flota wyposażone są w zalecaną przez Fiata instalację Tartarini, w związku z czym są objęte pełną gwarancją producenta. Cena tej instalacji LPG z montażem wynosi dla klientów detalicznych 3500 złotych. Montaż wykonuje Centrum Adaptacji Pojazdów Grupy PGD w Warszawie. Dodatkowym wyposażeniem samochodów w wersji base są bagażniki bazowe (pod drabiny) oraz zabudowy warsztatowe.
Cieszymy się, że Fiorino LPG zyskiwał zaufanie klienta z każdymi dziesiątkami tysięcy przejechanych kilometrów, co wpłynęło na rozszerzenie kontraktu planowanego pierwotnie na 50 aut – zdradza Wojciech Piątek , dyrektor PGD Flota Śląsk. Podkreśla on również fakt, że dział flotowy Fiat Auto Poland jest tak pewny atrakcyjności Fiorino z LPG, iż nie mając jeszcze potwierdzonego kontraktu, z wyprzedzeniem zamówił pod klienta kilkadziesiąt aut, co pozwoliło PGD Flota zapewnić płynność dostaw.
Zajmujący się budową i utrzymaniem sieci telekomunikacyjnych, energetycznych i teletechnicznych międzynarodowy koncern Relacom ma główną siedzibę w Szwecji, gdzie – jak wiadomo – do ochrony środowiska przykłada się wielką wagę. Oczywiście braliśmy pod uwagę względy ekologiczne, szczęśliwie szły one w parze z ekonomicznymi – mówi Michał Giłka, kierownik ds. zaopatrzenia i floty samochodowej Relacom. Dział floty od dłuższego czasu wnikliwie analizował ceny paliw oraz parametry techniczne samochodów na LPG różnych producentów, i już w 2011 roku podjęliśmy decyzję o wymianie większości parku samochodów obsługi technicznej na auta napędzane gazem.
Za swój duży sukces Michał Giłka może uznać wynik negocjacji z firmami leasingowymi, które wciąż bardzo ostrożnie podchodzą do finansowania zakupów samochodów z instalacjami LPG i zwykle nisko wyceniają poleasingową wartość pojazdów. Ważnym argumentem w rozmowach były gwarancje producenta i szczegółowo przeanalizowane parametry techniczne.
Samochody służą ekipom technicznym Relacomu od Kołobrzegu po Komańczę. Te z pierwszej partii mają już po 70-80 tys. km przebiegu i według Michała Giłki spisują się bez zarzutu. Także eksploatacja w trudnych warunkach zimowych wypadła pozytywnie i nie pojawiły się przesłanki, by myśleć o powrocie do paliw płynnych – analizuje menadżer floty Relacomu. Wyjątkiem są miejsca ze słabo rozbudowaną siecią stacji LPG, jak np. okolice Nowego Sącza, gdzie firma będzie wykorzystywać samochody z silnikami diesla. Nie powinny one jednak stanowić znaczącego udziału we flocie Relacomu.