Traficar nie zwalnia tempa i chwilę po wejściu do Poznania i Wrocławia uruchamia usługę w Trójmieście. Traficar jest pierwszą z firm-sygnatariuszy porozumienia podpisanego w sierpniu br. pomiędzy włodarzami siedmiu pomorskich gmin oraz firmami oferującymi usługi carsharingowe, która wprowadza jego postanowienia w życie. Już dziś mieszkańcy i goście odwiedzający Trójmiasto zyskują alternatywę dla komunikacji zbiorowej.
Traficar w Trójmieście będzie dostępny w ramach strefy opracowanej przez specjalistów marki. Od 27 października 2017 r. usługa obejmie następujące obszary: Gdańsk: Osowa, Matarnia, Żabianka, Przymorze, Brzeźno, Zaspa, Wrzeszcz Dolny, Wrzeszcz Górny, Piecki-Migowo, Siedlce, Śródmieście, Jasień, Ujeścisko, Kowale oraz Orunia Górna. Strefa w Gdyni to: Obłuże, Chylonia, Gdynia Główna, Redłowo, Karwiny, Dąbrowa, Orłowo i Mały Kack. Traficara nie zabraknie oczywiście również w Sopocie. Podobnie, jak ma to miejsce w innych miastach, usługa będzie rozszerzana na podstawie zapotrzebowania zgłaszanego przez użytkowników.
“Gdynia podjęła się roli lidera w wypracowaniu najlepszego rozwiązania carsharingowego dla całej aglomeracji miast od Pruszcza Gdańskiego, aż po Wejherowo. Dzisiaj możemy być dumni z efektów współpracy pomiędzy Trójmiastem, a firmą Traficar. Jestem przekonany, iż projekt ma ogromny potencjał i liczę, że w najbliższym czasie usługa będzie dostępna w małym Trójmieście, a także wystartuje w wielu kolejnych miastach w Polsce” – mówi Bartosz Bartoszewicz, Wiceprezydent Miasta Gdyni.
Flota Traficara w Trójmieście liczy dwieście pojazdów marki Renault Clio. Ceny za korzystanie z systemu są takie same jak we wszystkich pozostałych miastach, gdzie usługa już działa. Każdy przejechany kilometr kosztuje 0,80 zł, minuta jazdy – 0,50 zł, a minuta postoju – 0,10 zł. Podobnie jak w Krakowie Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu, Traficar działa w oparciu o otwarty model parkowania (free-floating), co oznacza, że samochód można wypożyczyć i zwrócić w dowolnym miejscu w ramach strefy. W przypadku Trójmiasta pojawia się również możliwość przemieszczania się między miastami w ramach standardowej taryfy, tj. bez ponoszenia dodatkowych opłat. Dodatkową przestrzeń parkingową stanowią stacje paliwowe partnera usługi – PKN ORLEN. W Trójmieście jest to dziesięć stacji, z czego trzy w Gdyni oraz siedem w Gdańsku.
“Od momentu rozpoczęcia rozmów z władzami Trójmiasta z dużym entuzjazmem obserwujemy sposób w jaki włodarze zaplanowali wprowadzenie usługi carsharingu. Dotychczas spotykaliśmy się wyłącznie z próbami wprowadzania regulacji ograniczających rozwój rynku carsharingowego poprzez ogłaszanie przetargów i koncesjonowanie usługi. Taka formuła nakłada szereg obowiązków, często nieracjonalnych, przy jednoczesnym braku istotnych preferencji dla operatora. Postawa władz Trójmiasta daje nam przekonanie, że carsharing w tym regionie trafił na bardzo podatny grunt. Między innymi dlatego zdecydowaliśmy się przyspieszyć naszą obecność w tym regionie” – mówi Piotr Groński, Prezes firmy Traficar.
“Gdynia podjęła się roli lidera w wypracowaniu najlepszego rozwiązania carsharingowego dla całej aglomeracji miast od Pruszcza Gdańskiego, aż po Wejherowo. Dzisiaj możemy być dumni z efektów współpracy pomiędzy Trójmiastem, a firmą Traficar. Jestem przekonany, iż projekt ma ogromny potencjał i liczę, że w najbliższym czasie usługa będzie dostępna w małym Trójmieście, a także wystartuje w wielu kolejnych miastach w Polsce” – mówi Bartosz Bartoszewicz, Wiceprezydent Miasta Gdyni.
Flota Traficara w Trójmieście liczy dwieście pojazdów marki Renault Clio. Ceny za korzystanie z systemu są takie same jak we wszystkich pozostałych miastach, gdzie usługa już działa. Każdy przejechany kilometr kosztuje 0,80 zł, minuta jazdy – 0,50 zł, a minuta postoju – 0,10 zł. Podobnie jak w Krakowie Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu, Traficar działa w oparciu o otwarty model parkowania (free-floating), co oznacza, że samochód można wypożyczyć i zwrócić w dowolnym miejscu w ramach strefy. W przypadku Trójmiasta pojawia się również możliwość przemieszczania się między miastami w ramach standardowej taryfy, tj. bez ponoszenia dodatkowych opłat. Dodatkową przestrzeń parkingową stanowią stacje paliwowe partnera usługi – PKN ORLEN. W Trójmieście jest to dziesięć stacji, z czego trzy w Gdyni oraz siedem w Gdańsku.
“Od momentu rozpoczęcia rozmów z władzami Trójmiasta z dużym entuzjazmem obserwujemy sposób w jaki włodarze zaplanowali wprowadzenie usługi carsharingu. Dotychczas spotykaliśmy się wyłącznie z próbami wprowadzania regulacji ograniczających rozwój rynku carsharingowego poprzez ogłaszanie przetargów i koncesjonowanie usługi. Taka formuła nakłada szereg obowiązków, często nieracjonalnych, przy jednoczesnym braku istotnych preferencji dla operatora. Postawa władz Trójmiasta daje nam przekonanie, że carsharing w tym regionie trafił na bardzo podatny grunt. Między innymi dlatego zdecydowaliśmy się przyspieszyć naszą obecność w tym regionie” – mówi Piotr Groński, Prezes firmy Traficar.