To był bardzo dobry rok dla INFINITI w Polsce. Prawie dwukrotnie lepszy niż dla całego motoryzacyjnego rynku premium. Sprzedaż marki w roku 2017 wyniosła 781 aut, czyli o 44,6% więcej niż rok wcześniej, wobec wzrostu segmentu premium w Polsce o 23%.
Podobnie jak marka umocniła swoją pozycję na polskim rynku, tak wyłączny partner INFINITI w Polsce, spółka IP, potwierdziła swoje znaczenie w Europie, osiągając 6,7% udziału w sprzedaży.
W europejskim rankingu Polska awansowała na pozycję nr 6, a – co ważniejsze – osiągnięty przez spółkę IP udział w krajowym segmencie premium uplasował ją w tym zestawieniu na miejscu trzecim.W ubiegłym roku IP zakończyła cykl inwestycyjny, w wyniku którego liczba Centrów INFINITI w Polsce wzrosła do sześciu. Tym samym należąca do Holdingu 1 spółka została największym dealerem INFINITI w Europie pod względem liczby własnych salonów sprzedaży. Obecnie Centra INFINITI działają w Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Sosnowcu, Warszawie i Wrocławiu.Rozbudowa sieci salonów i zbliżenie marki do mieszkańców nowych regionów miało oczywisty wpływ na dynamikę sprzedaży, jednak ważniejszym czynnikiem wzrostu jest postępująca zmiana preferencji klientów segmentu premium – komentuje Grzegorz Szczypior, prezes spółki IP. – Zauważalnie wzrasta zainteresowanie samochodami premium marek alternatywnych wobec, tradycyjnych dla tego segmentu, marek niemieckich.
Z analiz INFINITI wynika, że średnia wieku nabywcy samochodu japońskiej marki jest najniższa w segmencie premium. Zdaniem Grzegorza Szczypiora jest to wynik poszukiwania przez młodych klientów nowatorskiego designu, dzięki któremu lepiej mogą oni wyrazić swoją osobowość. Osoby z pokolenia X i Y również oczekują luksusu, ale w nowoczesnej formie – takiej, jaką znajdują choćby w najmniejszym z aut INFINITI – modelu Q30 – mówi Grzegorz Szczypior. I właśnie ten kompakt INFINITI zanotował największy wzrost sprzedaży w Polsce w minionym roku.
Pierwszą trójkę najpopularniejszych modeli INFINITI w Polsce tworzą: Q50, z udziałem w sprzedaży wynoszącym 29,9%; Q30 – 25,9% udziału; i – na miejscu trzecim – wieloletni lider zestawień – model QX70, którego udział wyniósł 19,4%.
Interesującą wydaje się analiza preferencji polskich nabywców INFINITI odnośnie wersji silnikowych. Nie pozwala ona jednak na wyciągnięcie jednoznacznych wniosków. Udział w sprzedaży samochodów z silnikami diesla spadł drastycznie, bo z 37,8% w roku 2016 do 21,9% w 2017. Jednak w przypadku kompaktowego crossovera QX30 wyniósł on aż 57,5%. Jest to tym bardziej dziwne, że akcyza, jaką objęty jest silnik o pojemności 2,2 litra, oferowany z tym modelem, w znaczącym stopniu wpływa na jego cenę. Inaczej jest w przypadku SUV-a QX70. Wielkość sprzedaży tego modelu przez rok prawie się nie zmieniła, mimo że nie jest on już oferowany w wersji z silnikiem diesla, która przed rokiem stanowiła 64,5% sprzedaży. Z jednej strony potwierdza to, że odchodzimy od diesli, a z drugiej – że nie brakuje prawdziwych miłośników tradycyjnych, a coraz bardziej unikatowych na rynku, wolnossących silników V6, jak jednostka INFINITI o pojemności 3,7 litra.
Pewnikiem jest za to znaczący wzrost udziału w sprzedaży INFINITI hybryd. W przypadku limuzyny Q70 aż 73% sprzedanych samochodów miało napęd hybrydowy, zaś w przypadku sedana Q50 – drugiego z modeli INFINITI oferowanych z układem Direct Response Hybrid – udział ten wyniósł 41,6%. Zdaniem przedstawicieli marki nie jest to wynik mody na ekologię, ale rosnącego z każdym rokiem przekonania o niezawodności i trwałej sprawności (także baterii) układu hybrydowego INFINITI.
W europejskim rankingu Polska awansowała na pozycję nr 6, a – co ważniejsze – osiągnięty przez spółkę IP udział w krajowym segmencie premium uplasował ją w tym zestawieniu na miejscu trzecim.W ubiegłym roku IP zakończyła cykl inwestycyjny, w wyniku którego liczba Centrów INFINITI w Polsce wzrosła do sześciu. Tym samym należąca do Holdingu 1 spółka została największym dealerem INFINITI w Europie pod względem liczby własnych salonów sprzedaży. Obecnie Centra INFINITI działają w Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Sosnowcu, Warszawie i Wrocławiu.Rozbudowa sieci salonów i zbliżenie marki do mieszkańców nowych regionów miało oczywisty wpływ na dynamikę sprzedaży, jednak ważniejszym czynnikiem wzrostu jest postępująca zmiana preferencji klientów segmentu premium – komentuje Grzegorz Szczypior, prezes spółki IP. – Zauważalnie wzrasta zainteresowanie samochodami premium marek alternatywnych wobec, tradycyjnych dla tego segmentu, marek niemieckich.
Z analiz INFINITI wynika, że średnia wieku nabywcy samochodu japońskiej marki jest najniższa w segmencie premium. Zdaniem Grzegorza Szczypiora jest to wynik poszukiwania przez młodych klientów nowatorskiego designu, dzięki któremu lepiej mogą oni wyrazić swoją osobowość. Osoby z pokolenia X i Y również oczekują luksusu, ale w nowoczesnej formie – takiej, jaką znajdują choćby w najmniejszym z aut INFINITI – modelu Q30 – mówi Grzegorz Szczypior. I właśnie ten kompakt INFINITI zanotował największy wzrost sprzedaży w Polsce w minionym roku.
Pierwszą trójkę najpopularniejszych modeli INFINITI w Polsce tworzą: Q50, z udziałem w sprzedaży wynoszącym 29,9%; Q30 – 25,9% udziału; i – na miejscu trzecim – wieloletni lider zestawień – model QX70, którego udział wyniósł 19,4%.
Interesującą wydaje się analiza preferencji polskich nabywców INFINITI odnośnie wersji silnikowych. Nie pozwala ona jednak na wyciągnięcie jednoznacznych wniosków. Udział w sprzedaży samochodów z silnikami diesla spadł drastycznie, bo z 37,8% w roku 2016 do 21,9% w 2017. Jednak w przypadku kompaktowego crossovera QX30 wyniósł on aż 57,5%. Jest to tym bardziej dziwne, że akcyza, jaką objęty jest silnik o pojemności 2,2 litra, oferowany z tym modelem, w znaczącym stopniu wpływa na jego cenę. Inaczej jest w przypadku SUV-a QX70. Wielkość sprzedaży tego modelu przez rok prawie się nie zmieniła, mimo że nie jest on już oferowany w wersji z silnikiem diesla, która przed rokiem stanowiła 64,5% sprzedaży. Z jednej strony potwierdza to, że odchodzimy od diesli, a z drugiej – że nie brakuje prawdziwych miłośników tradycyjnych, a coraz bardziej unikatowych na rynku, wolnossących silników V6, jak jednostka INFINITI o pojemności 3,7 litra.
Pewnikiem jest za to znaczący wzrost udziału w sprzedaży INFINITI hybryd. W przypadku limuzyny Q70 aż 73% sprzedanych samochodów miało napęd hybrydowy, zaś w przypadku sedana Q50 – drugiego z modeli INFINITI oferowanych z układem Direct Response Hybrid – udział ten wyniósł 41,6%. Zdaniem przedstawicieli marki nie jest to wynik mody na ekologię, ale rosnącego z każdym rokiem przekonania o niezawodności i trwałej sprawności (także baterii) układu hybrydowego INFINITI.