Grupa PGD oraz wyłączny partner INFINITI w Polsce – Grupa IP sprzedały w 2017 roku 23 680 samochodów. Na tę liczbę składa się 20 095 aut nowych oraz 3 585 używanych. Udział Holdingu 1 w sprzedaży nowych samochodów w Polsce wzrósł do 3,7%.
Spółki Holdingu są w gronie tylko dwóch na liście Top 50, które zanotowały sprzedaż powyżej 20 000 sztuk, osiągając sprzedaż dwukrotnie wyższą od trzeciego dealera w zestawieniu.
Rekordowa liczba 20 095 oznacza równocześnie, że sprzedaż dealerskiego skrzydła Holdingu 1 wzrosła w porównaniu z rokiem 2016 o 20,4%, czyli o ponad sześć punktów procentowych więcej niż sprzedaż na polskim rynku. Jednocześnie Grupa PGD osiągnęła wzrost prawie dwukrotnie wyższy od marek ze swojego portfolio. Co istotne, w roku 2017 firma nie uruchomiła żadnej wolumenowej autoryzacji, choć oczywiście na wynik wpłynęło otwarcie jesienią 2016 roku salonów Nissana i Opla w podpoznańskich Komornikach oraz czterech Centrów INFINITI otwartych w ostatnich kilkunastu miesiącach w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku. Dynamika sprzedaży potwierdza tym samym stale rosnące zaufanie klientów do naszych dealerstw oraz docenianie przez nich naszej dbałości o jakość obsługi, nad którą nieustannie pracujemy – skomentował Grzegorz Hankus, Prezes Zarządu Grupy PGD.
Najbardziej wolumenową marką w Grupie PGD pozostał Ford ze sprzedażą 6 044 aut. Kolejną marką jest Nissan (4222 sprzedane auta), a pewnego rodzaju niespodzianką jest pozycja SEAT-a (ze sprzedażą 2 186 aut), który wciąż jest w Grupie PGD marką stosunkowo nową, a jej sprzedaż firma prowadzi tylko w dwóch salonach.
Jako ciekawostkę możemy podać, że w 2017 nowe samochody wyjeżdżały z salonów należących do Holdingu 1 z częstotliwością około 7 minut i 46 sekund (przy założeniu 250 dni roboczych w roku 2017 i 10 godzinach otwarcia salonów dziennie).
Rekordowa liczba 20 095 oznacza równocześnie, że sprzedaż dealerskiego skrzydła Holdingu 1 wzrosła w porównaniu z rokiem 2016 o 20,4%, czyli o ponad sześć punktów procentowych więcej niż sprzedaż na polskim rynku. Jednocześnie Grupa PGD osiągnęła wzrost prawie dwukrotnie wyższy od marek ze swojego portfolio. Co istotne, w roku 2017 firma nie uruchomiła żadnej wolumenowej autoryzacji, choć oczywiście na wynik wpłynęło otwarcie jesienią 2016 roku salonów Nissana i Opla w podpoznańskich Komornikach oraz czterech Centrów INFINITI otwartych w ostatnich kilkunastu miesiącach w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku. Dynamika sprzedaży potwierdza tym samym stale rosnące zaufanie klientów do naszych dealerstw oraz docenianie przez nich naszej dbałości o jakość obsługi, nad którą nieustannie pracujemy – skomentował Grzegorz Hankus, Prezes Zarządu Grupy PGD.
Najbardziej wolumenową marką w Grupie PGD pozostał Ford ze sprzedażą 6 044 aut. Kolejną marką jest Nissan (4222 sprzedane auta), a pewnego rodzaju niespodzianką jest pozycja SEAT-a (ze sprzedażą 2 186 aut), który wciąż jest w Grupie PGD marką stosunkowo nową, a jej sprzedaż firma prowadzi tylko w dwóch salonach.
Jako ciekawostkę możemy podać, że w 2017 nowe samochody wyjeżdżały z salonów należących do Holdingu 1 z częstotliwością około 7 minut i 46 sekund (przy założeniu 250 dni roboczych w roku 2017 i 10 godzinach otwarcia salonów dziennie).