Wszystkie oddziały Grupy PGD – autoryzowani dealerzy marek Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Ford, Hyundai, Jeep, KIA, Nissan, Mitsubishi, Opel, Seat, Suzuki i Volvo pozytywnie przeszły audyty higieniczne w zakresie COVID-19. Otrzymane podczas audytów najwyższe możliwe oceny potwierdzają, że wszystkie salony i serwisy Grupy PGD dokładają wszelkich starań gwarantujących bezpieczeństwo i zdrowie zarówno Klientów, jak i pracowników, a także spełniają krajowe i międzynarodowe wymagania w zakresie bezpieczeństwa higienicznego.
Audyty w całej naszej sieci dealerskiej, w liczbie aż 33, przeprowadzone zostały przez wiodącą międzynarodową jednostkę certyfikującą TÜV SÜD Polska, która zajmuje się audytami higienicznymi firm usługowych i produkcyjnych, w tym również dealerów samochodów, w Polsce i Europie. Podczas audytów sprawdzono ponad sto punktów dotyczących przestrzegania zasad bezpieczeństwa higienicznego klientów i pracowników.
– Procedury antycovidowe wprowadziliśmy oczywiście już na wiosnę i wzbogacaliśmy je wraz z dopływem nowych informacji dotyczących zapobieganiu koronawirusowi. Teraz chcieliśmy zweryfikować ich kompletność i jednocześnie dać klientom oraz pracownikom potwierdzoną audytami pewność, że w naszych obiektach są całkowicie bezpieczni – mówi Bogdan Leśniak, dyrektor zarządzający Grupy PGD.
Audyty wykonano w ramach projektu audytów higienicznych w zakresie COVID-19, realizowanego wspólnie przez Związek Dealerów Samochodów, Miesięcznik DEALER oraz TÜV SÜD Polska. Zespół audytorów TÜV SÜD Polska poddał badaniom wszystkie brandy handlowe pod którymi działają oddziały Grupy PGD w Bielsku-Białej, Chorzowie, Dąbrowie Górniczej, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Sosnowcu i w Warszawie. Wszystkie otrzymały najwyższe możliwe oceny we wszystkich sprawdzonych obszarach.
Audytorzy TÜV SÜD Polska wyróżnili firmę za wysoką świadomość w zakresie obowiązujących wytycznych i wymagań, które powinny być spełnione w celu przeciwdziałania pandemii koronawirusa oraz za konsekwencję w ich przestrzeganiu, m.in. poprzez stosowanie się do zasady DDM (Dezynfekcja, Dystans, Maseczki). – Właśnie konsekwencja w przestrzeganiu wymagań ma fundamentalne znaczenie, ponieważ na nic by się zdały najprecyzyjniejsze procedury, gdyby nie świadomość i zaangażowanie wszystkich pracowników, którym jesteśmy wdzięczni za odpowiedzialność – podkreśla Bogdan Leśniak.
Oto salony i serwisy, w których bezpieczeństwo zostało potwierdzone audytami TÜV SÜD Polska:
Abarth Euromobil Warszawa
Alfa Romeo Euromobil Warszawa
Fiat Euromobil Warszawa
Fiat Professional Euromobil Warszawa
Ford Euro Car Kraków
Ford Multexim Katowice
Ford OMC Motors Warszawa
Ford Partner Kraków
Hyundai Korea Motors Kraków i Warszawa
Jeep Euromobil Warszawa
KIA Eforia Warszawa
Mitsubishi Japan Motors Bielsko-Biała, Sosnowiec i Warszawa
Nissan Japan Motors Bielsko-Biała, Chorzów, Dąbrowa Górnicza, Kraków, Poznań, Sosnowiec, Warszawa
Opel Westmotor Poznań
Seat Euromotor Kraków i Warszawa
Suzuki Japan Motors Bielsko-Biała, Chorzów, Dąbrowa Górnicza, Kraków, Warszawa
Volvo Car PGD Kraków
Raporty z audytów, potwierdzające, że Grupa PGD dokłada wszelkich starań aby spełniać krajowe i międzynarodowe wymagania prawne w obszarze bezpieczeństwa i higieny oraz wytyczne sanitarne, z rąk przedstawicieli TÜV SÜD Polska odebrali w imieniu Grupy PGD Sebastian Stępkowski, dyrektor marki KIA oraz Marcin Ilcewicz, dyrektor marki Hyundai.
Przeprowadzone audyty potwierdziły przestrzeganie rygorystycznych zasad bezpieczeństwa między innymi w zakresie:
Dystansu fizycznego;
Odpowiedniej dostępności i jakości środków dezynfekujących;
Prawidłowego przygotowania do przyjmowania klientów;
Dochowania zasad regularnej dezynfekcji;
Prawidłowego oznakowania obiektów;
Przeszkolenia pracowników w zakresie bezpiecznej obsługi klienta;
Odpowiednio wdrożonych procedur bezpieczeństwa w firmie.
– Grupa PGD stanowi doskonały przykład zaangażowania najwyższego kierownictwa oraz pracowników firmy w działania na rzecz zdrowia, bezpieczeństwa i higieny klientów oraz pracowników – komentuje Jakub Konieczny, prowadzący projekt z ramienia Miesięcznika DEALER.
Audyt higieniczny w zakresie COVID-19 stanowi ocenę danej organizacji w zakresie zgodności z obowiązującymi wymaganiami prawnymi, wytycznymi Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS), Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) oraz wymaganiami branżowymi, opracowanymi przez ekspertów Związku Dealerów Samochodów i TÜV SÜD Polska.